Köpvillkor

SmartaSaker.se drivs av SmartaSaker i Stockholm AB, org.nr 556702-5613
Sankt Eriksplan 11, 113 20, Stockholm, SWEDEN
Tel: +46 (0)8 736 09 99


Allmänt

SmartaSaker.se säljer varor via internet till privatpersoner och företag/organisationer i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.


Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.

 

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.smartasaker.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 08-736 09 99 eller mejla info@smartasaker.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn- och adressuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

 

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.


SmartaSaker.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls SmartaSaker.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att rätta eller annullera felaktiga ordrar.

 

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av SmartaSaker.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. SmartaSaker.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom kassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår Personuppgiftspolicy.


Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör SmartaSaker.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.


Frakt och leverans

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid här. SmartaSaker har sitt lager tillsammans med Apotea AB i Morgongåva. Vi hanterar normalt din order inom 1 dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Sverige, t.ex. Norrland och till Gotland levererar Schenker och DHL med några dagars fördröjning, oftast sker då leverans enligt ett schema 1-2 gånger/vecka.


Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning, förskottsbetalning och PayPal. Läs mer om de olika betalsätten här.

Vi tar inte ut några avgifter för fakturan eller övriga betalsätt.


Ångerrätt och Retur

Om du ångrar köpet och vill lämna tillbaka varan erbjuder vi 60 dagars öppet köp för privatpersoner.
Villkoren om öppet köp gäller ej företag.

SmartaSaker.se skall alltid kontaktas innan retur görs. När så har skett kan vi skicka en returfraktsedel via e-mail. Kunden står för returkostnaden á 49 SEK per paket, och har ansvaret för varan till dess den har överlämnats till fraktbolaget. Returer måste skickas till vår returadress och ska inte skickas till ombud. Små och lätta produkter får kunden returnera som brev med porto, men viktigt att tänka på är att det då inte finns någon spårbarhet och att kunden då står risken.

Vår returadress är:
SmartaSaker
Sankt Eriksplan 11
113 20 Stockholm


Vid byten står vi för frakten tillbaka till kunden.


Det kan ta upp till 7 dagar innan din retur hanteras men ofta går det snabbare.  


Vid oanvänd vara och obruten förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Öppet köp gäller ej för använda varor. Exempel på produkter som inte kan skickas i retur är: in-earhörlurar, näsfilter, toalettborstar, batterier och hygienartiklar. Om förpackningen är bruten och SmartaSaker anser att det skett en värdeminskning har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar naturligtvis om detta i samband med returen.


Har du frågor angående din retur är du alltid välkommen att kontakta oss på mail: info@smartasaker.se 


Vi kommer behöva följande information:

  1. ordernummer (finns i din orderbekräftelse och på följesedeln)
  2. ditt namn och kontaktuppgifter
  3. antal och namn på de produkter som önskas returneras

Maila oss ovan information till info@smartasaker.se

Vill du använda Konsumentverkets Ångerblankett hittar du den här >>>

>>> Ladda ner blankett


Återbetalning

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, dock senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du i Klarnas app eller på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

 

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (frakt, returfrakt och expeditionskostnad). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan. Har ditt paket returnerats till oss kan du kontakta oss för ny leverans.

 

Reklamation

Enligt gällande lagstiftning har du som kund alltid rätt att reklamera eventuella fel inom tre år från inköpsdatumet. Fel ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. En reklamation som framförs inom två månader från det att felet upptäcks anses alltid ha gjorts inom en skälig tid.

Vid reklamationer vill vi ha in en bild på produkten och skadan samt en kort beskrivning av felet på mail. Skicka reklamationen till info@smartasaker.se.

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist kan du gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden (Box 174, 101 23 Stockholm) eller till EU:s sida för tvistlösning



Stockholm 2023-05-17

Logga in
Välj land