Köpvillkor
Favoriter
100% klimatkompenserad frakt!
Frakt 39 kr  60 dagar öppet köp Fri frakt från 499 kr

Köpvillkor

Fraktfria köp vid ordervärde över 600kr

30 dagars öppet köp

Vi skickar din beställning inom 1 dag

Normalpaket kostar 49 kr


Hjälp oss att bli bättre!
Vi vill gärna vara din favoritbutik på nätet. Hjälp oss att bli bättre genom att tycka till om oss. Det tar mindre än en minut.
Kundundersökning på pricerunner.se
Kundundersökning på prisjakt.se

Våra produkter och priser
Alla priser i butiken, på websidan och i annonser är i SEK och inklusive moms (25%). Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som kan finnas både i text och pris. Skulle något fel upptäckas är vi mycket tacksamma för information från dig om detta. Samtliga produkter kan användas i Sverige. I de fall det behövs en bruksanvisning medföljer det. För att handla hos oss måste du vara över 18 år. När du lägger en order i vår webbutik (smartasaker.se) godkänner du också våra köpvillkor.

Vill du beställa någon produkt i större kvantiteter, tex som företagsgåvor, är du välkommen att höra av dig till oss för en offert.
Ring oss på tel: 08-736 09 99 eller skriv till: info@smartasaker.se 

Hos SmartaSaker kan du betala på fem sätt:

  • Faktura via Klarna, avgift 23 kr (e-postas till dig)
  • Med Visakort eller Mastercard
  • Via din internetbank (Nordea, SEB, Swedbank och Handelsbanken)
  • Förskott till vårt Bankgiro: 5903-2599
  • Via ditt PayPal-konto

 

Klarna Faktura:
Om du väljer att betala mot faktura:
20 dagar kredit
Avgift 23 kr
Fakturan e-postas till angiven e-postadress.

Kontroll görs av kreditvärdighet och folkbokföringsadress, en sk enkel kreditupplysning som inte registreras i något register. Det kan dock hända att du får en bekräftelse på att kollen gjorts skickad hem till dig. Hela faktureringsrutinen sköts av Klarna AB. Vi överlåter vår fordran till Klarna i sin helhet. Vill du läsa med om Klarna och deras villkor, klicka HÄR! Det går också bra att ringa Klarna på 08-120 120 10. Du kan även få hjälp genom deras mejlformulär. Gäller det en inkassofaktura får du snabbast hjälp genom att kontakta Segoria på 08-120 129 90.

Kommuner, statliga- och övriga organisationer kan behöva kontakta oss för att få ordern hanterad och fakturerad direkt av SmartaSaker. Skicka ett mail till: info@smartasaker.se .
OBS! Leverans av varor kommer av säkerhetsskäl att ske till din folkbokföringsadress.  Vill du skicka en gåva hem till någon annans adress ber vi dig välja ett annat betalsätt. Fakturan e-postas till dig.

Kontokorts- och kreditkortsbetalningar:
Beloppet dras från ditt kort. Vi hanterar all informatinon med största möjliga säkerhet. Vi använder oss av säkra betalningar via DIBS Payment Services AB.  Vår kortleverantör uppfyller kraven för PCI-DSS.  Din kortbetalning är säkrad utav Dibs Payment Services, . Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Butiken har inte tillgång till någon information om ditt kort eller bankkonto. Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade personuppgifter samt begära att de tas bort eller ändras. Läs mer om Dibs HÄR!

Förskott till vårt Bankgiro:
Gå in på din internetbank och genomför betalningen enligt din orderbekräftelse.
1) Betala det bekräftade beloppet till vårt Bg: 5903-2599
2) Som referens anger du ditt ordernummer.
3) När vi mottagit din betalning skickas varorna till dig inom 1 dag. Tänk på att det tar 2-3 bankdagar för betalningen att nå fram till oss.

Leverans- och fraktvillkor
Vi packar och skickar normalt varorna till dig inom 1 arbetsdag. Har du valt att betala med Bg-direkt är leveranstiden den samma men räknat från det att vi mottagit din betalning. Frakt debiteras normalt med 49 kr. Om något skulle bli restnoterat får du genast veta det per mejl  eller telefon. Skulle en vara bli försenad har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Icke utlösta försändelser debiteras en returavgift på 150kr.

Fraktfritt, 0kr: Leverans sker fraktfritt i Sverige vid order med ett varuvärde över 600 kr. På order med ett varuvärde under 600 kr tillkommer fraktkostnad enligt nedan. Med fraktfritt avses fri frakt med Schenker ombud standard. Väljer du ett annat alternativ får du 49kr i rabatt som delbetalning av din valda fraktavgift. Vårt enda krav är att du handlar som inloggad kund. Klicka här för att logga in.

Normalpaket med Schenker Ombud standard, 49 kr:
Paketet kommer normalt fram på 1-2 dagar till ditt utlämningsställe.  Du kan söka Schenkers utlämningsställen på www.privatpaket.se - hittar du där något särskilt utlämningsställe du önskar, kan du skriva det i kommentarsfältet i Kassan till oss.
Om paketet är tillräckligt litet gör vi vårt bästa för att kunna skicka ditt paket som brev på posten direkt hem till dig. Avgiften är dock den samma.

SMS-avisering: Vi tillämpar sms-avisering .Du blir aviserad via SMS till din mobiltelefon.  Samma dag som paketet kommer till ditt utlämningsställe skickas ett sms till dig med en fyrsiffrig kod (löpnummer) som du använder tillsammans med legitimation för att hämta ut ditt paket.

Paket till jobbet, 85 kr:
Nu kan du som privatperson få ditt paket skickat direkt till jobbet.  Kontrollera med din arbetsgivare att de kan kvittera och ta emot paketet. Paketet kommer levereras till företagets reception eller lastkaj och kvitteras av någon där. Tänk på att du anger en gatuadress och inte en boxadress för leveransen samt att du skriver företagsnamnet som leveransadress. Den här tjänsten går tyvärr inte att använda om du betalar mot faktura, då faktura och leverans sker till folkbokföringsadressen.

Företagspaket, 85 kr:
Leverans till företag, tänk på att uppge företagets leveransadress med korrekt postnummer. Tjänsten kan endast användas av företag, ej av privatpersoner.

Postpaket/Lantbrevbärare, 145 kr:
För dig som tex har lantbrevbärare där du bor kanske det kan vara mycket värt att slippa åka långt till ett utlämningsställe. Med Postpaket är det alltså Posten och inte Schenker som distribuerar ditt paket.

Hämta själv, 0kr:
Har du möjlighet att själv hämta ditt paketet är du välkommen till vår adress på Banérgatan 12 i Stockholm. Utlämning av beställningar och byten kan du göra hos oss vardagar 09.30 – 18.00. OBS! Tiderna för avhämtning kan vara något ändrade under storhelger så som jul och påsk och i semestertider.
När paketet är packat och klart hos oss skickar vi ett SMS eller ett mail om att det är klart för upphämtning. 

Vår adress är:        Karta - klicka här!
Banérgatan 12

115 23  Stockholm
Du kan besöka oss på vardagar mellan 9.30 och 18.00.

OBS!! Vi ansvarar för dina varor i 3 månader och kan heller inte förvara dina saker längre tid än så.

Paket Utrikes, inom EU:
Vi skickar till samtliga länder inom EU. För utlandsfrakt debiteras ett utlandstillägg på mellan 55 - 110 kr, beroende på vilket land paketet ska gå till. Det innebär att kostnaden blir 49 kr + tillägget.

Dessvärre kan vi i dagsläget inte leverera till våra vänner i Norge eller på Åland. 

Paket som inte hämtats ut hos ombud:
Paketen returneras till SmartaSaker efter 14 dagars liggetid hos ombudet. Har Ditt paket returnerats till oss kan du hämta det på Banérgatan 12 i Stockholm eller kontakta oss för ny leverans. Du måste då betala ny frakt för Din försändelse.  Det gör du genom att söka på art.nr 999 "ny frakt" och betala i kassan som vanligt. Tänk på att ange ditt ordernummer för den beställning som ska skickas.

För outlösta paket som gått i retur till oss och där kunden ångrat sitt köp, debiteras en returavgift på 150 kr.


Ångerrätt och reklamationer
SmartaSaker följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt
Om du ångrar köpet och vill lämna tillbaka varan erbjuder vi 30 dagars öppet köp. Vid oanvänd vara med oförstörd förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Om du använt produkten och SmartaSaker anser att det skett en värdeminskning (tex pga bruten förpackning) har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar naturligtvis om detta i samband med returen. Du som kund står för returfrakten till oss. Om du vill byta varan mot något annat, står vi för frakten tillbaka till dig. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kopia av orderbekräftelsen och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Glöm inte meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig.

Returadressen är:
SmartaSaker
Banérgatan 12
115 23 Stockholm

Reklamationer
Om en vara är felaktig eller transportskadad ska du alltid kontakta oss så snart felet upptäckts. Skriv ett mail till info@smartasaker.se och ange felet så får ni hjälp med retur och eller makulering av köpet. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. SmartaSaker står för returfrakten och vi ersätter dig med ny vara alternativt återbetalar dina pengar. När returen skickas till oss måste kundnummer och ordernummer framgå av försändelsen. Vi återbetalar pengar för returer och godkända reklamationer inom 14 dagar.

Hjälp oss att bli bättre!
Vi vill gärna vara din favoritbutik på nätet. Hjälp oss att bli bättre genom att tycka till om oss. Det tar mindre än en minut.
Kundundersökning på pricerunner.se
Kundundersökning på prisjakt.se


Sekretesspolicy och nyhetsbrev
Som kund hos oss har du möjlighet att få vårt nyhetsbrev med unika erbjudanden och tips om nyheter.  Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken för avprenumeration i nyhetsbrever eller skicka ett mail till info@smartasaker.se. Kunders personuppgifter som lämnas vid registrering behandlas konfidentiellt.  Uppgifterna används för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund, skicka order till rätt adress samt att kontrollera kreditvärdighet vid fakturabetalning. Personnummer behöver endast lämnas av de kunder som önskar betala mot faktura.

Policy för hantering av E-postadresser
Av respekt för prenumeranter på SmartaSakers nyhetsbrev gäller följande för hantering av prenumeranters e-postadresser och övrig information: Våra prenumeranters E-postadresser skall under inga omständigheter säljas, hyras ut eller på andra sätt upplåtas till annan part. Utskick görs på sådant sätt att en E-postadress ej blir tillgänglig för andra än aktuell mottagare. I de fall då prenumeranter väljer att avsluta sin prenumeration på vårt nyhetsbrev kommer detta omedelbart och utan förbehåll att respekteras.Allt enligt personuppgiftslagen, PUL.